søndag 13. desember 2009

Saker jeg fremdeles grubler på.

Et liv i journalistikken har gjort at jeg sitter igjen med flere spørsmål og svar på saker jeg har vært innom eller observert. Her et knippe saker som jeg ennå ikke har funnet løsninger på:


  1. Hvorfor ble politivoldsaken i Bergen på åttitallet til slutt til en sak om voldsforskerne?

  2. Hvorfor ble det satt i gang et voldsomt oppgjør med "opposisjonelle" i Bergen Frp som endte med flere eksklusjoner- hvorfor var f. eks. Terje Sørensen så farlig at han måtte ut?

  3. Hvorfor kommer vi aldri til bunns i saken om Arne Treholt?

Dette er bare begynnelsen, jeg skal forlenge listen i dagene som kommer. Jeg er opptatt av at journalistikk ofte ender på en konklusjon uten at andre spor og andre vinklinger blir tatt opp.


Kanskje det kan bli en annerledes debatt av denne bloggen?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar